Mailbox locked user cant access it

Discuss your pilot or production implementation with other Zimbra admins or our engineers.
Post Reply
alonzo879

Mailbox locked user cant access it

Post by alonzo879 »

Hey everyone, this has been happening not that often but lets say every 3 or 4 months. Randomly a user mailbox gets "locked", user can access, emails stay on the queue with "Temporary mail delivery ... " When I check the logs on /opt/zimra/logs/mailbox.log the following shows up.

During that time the CPU goes steadily to 60% and above.

I need to lock the account, stop delivery to that mailbox and eventually of you leave it do it's thing the CPU returns to normal, and mailbox is accessible again.

Any ideas?

imap - com.zimbra.cs.mailbox.MailboxLock$LockFailedException: timeout
com.zimbra.cs.mailbox.MailboxLock$LockFailedException: timeout
at com.zimbra.cs.mailbox.MailboxLock.lock(MailboxLock.java:211)
at com.zimbra.cs.mailbox.MailboxLock.lock(MailboxLock.java:101)
at com.zimbra.cs.mailbox.Mailbox.beginTrackingImap(Mailbox.java:3699)
at com.zimbra.cs.imap.LocalImapMailboxStore.beginTrackingImap(LocalImapMailboxStore.java:98)
at com.zimbra.cs.imap.ImapHandler.startSession(ImapHandler.java:1738)
at com.zimbra.cs.imap.ImapHandler.authenticate(ImapHandler.java:1687)
at com.zimbra.cs.imap.ImapAuthenticatorUser.authenticate(ImapAuthenticatorUser.java:68)
at com.zimbra.cs.security.sasl.Authenticator.authenticate(Authenticator.java:189)
at com.zimbra.cs.security.sasl.PlainAuthenticator.handle(PlainAuthenticator.java:81)
at com.zimbra.cs.imap.ImapHandler.continueAuthentication(ImapHandler.java:383)
at com.zimbra.cs.imap.ImapHandler.continueAuthentication(ImapHandler.java:374)
at com.zimbra.cs.imap.NioImapHandler.processRequest(NioImapHandler.java:120)
at com.zimbra.cs.imap.NioImapHandler.messageReceived(NioImapHandler.java:63)
at com.zimbra.cs.server.NioHandlerDispatcher.messageReceived(NioHandlerDispatcher.java:95)
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:716)
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:434)
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1200(DefaultIoFilterChain.java:46)
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:796)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter$ProtocolDecoderOutputImpl.flush(ProtocolCodecFilter.java:427)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecFilter.java:245)
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:434)
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1200(DefaultIoFilterChain.java:46)
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:796)
at com.zimbra.cs.server.NioLoggingFilter.messageReceived(NioLoggingFilter.java:68)
at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterEvent.fire(IoFilterEvent.java:75)
at org.apache.mina.core.session.IoEvent.run(IoEvent.java:63)
at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTask(OrderedThreadPoolExecutor.java:780)
at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTasks(OrderedThreadPoolExecutor.java:772)
at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.run(OrderedThreadPoolExecutor.java:714)
at java.base/java.lang.Thread.run(Thread.java:834)
Post Reply